2014. december 30., kedd

Milyen a jó moderátor - azaz hogyan beszélgessünk úgy, hogy jussunk is valamire?

2014. december 11-én, csütörtökön ismét egy szülőtalálkozón vettem részt Egerben. A mai program a moderátori feladatokról szólt. A 2 óra alatt nagyon jól éreztük magunkat, sokat nevettünk és ismét feltöltődtünk, mert sok édesanya csak ide tud elmenni, hogy egy kicsit kikapcsolódjon. Azt gyakoroltuk játékosan is, hogy mi a moderátor feladata, ebben Dósa Mariann (Közélet Iskolája) és Sebály Bernadett (TASZ) segítettek.

A moderátor fontos feladatot lát el a csoportban: ő vezeti le a beszélgetést, és az ő feladata, hogy minden résztvevőnek lehetősége legyen elmondani a véleményét. Arra törekszik, hogy a csoport közös döntést hozzon, ha döntést kell hozni, és ez demokratikusan történjen. A moderátor ügyel arra is, hogy a beszélgetés ne essen szét, irányban maradjon.

Közben voltak játékok, amin sokat nevettünk, és sokat tanultunk belőle. Elképzelt beszélgetési helyzeteket kellett eljátszanunk. Volt például egy olyan, amikor arról kellett döntenünk, hogy milyen formában akarjuk közvetíteni a szervezet álláspontját az ápolási díj kérdésében a döntéshozók felé. Mindenkinek egy előre megadott álláspontot kellett képviselnie, voltak, akik azt akarták, hogy tüntessünk, voltak, akik nyílt levelet akartak írni, voltak, akik tárgyalásra hívták volna a minisztériumot, voltak, akik pedig a támogató szolgálat bővítése mellett érveltek. A végén döntésre kellett jutni, majd kiértékeltük a helyzetet.

Amikor a résztvevők elmondják a gondolataikat és a tapasztalataikat, akkor a másik szülő is tanulhat belőle.  A tapasztalatokat pedig, ha úgy alakul, akkor a mindennapokban is hasznosítani lehet, és más családokon is lehet segíteni.

Azoknak a szülőknek nevében írhatom, akik ott voltunk, és el is mondtuk a végén, hogy nagyon jól éreztük magunkat és sokat tanultunk ma is.

Barkóczi Judit, Karácsond

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése